Verbetering van dienstverlening gemeente Haren

Foto: CC BY-SA 3.0/ Wikipedia Commons/ Wutsje

Met ingang van 1 januari 2017 voert de gemeente Haren een aantal veranderingen in om de dienstverlening meer af te stemmen op de wensen van de inwoners.

Uit een gehouden klantentevredenheidsonderzoek uitgevoerd in het afgelopen anderhalf jaar is gebleken dat de inwoners over het algemeen tevreden zijn, maar toch is er ruimte voor verbetering.

Veranderingen balie Publiekszaken

De veranderingen houden onder meer in een avondopenstelling van de balie Publiekszaken. Ook is de balie meer dagdelen geopend.

Op maandagavond gaat de balie Publiekszaken tot 19.00 uur open. Daarmee ontstaat de mogelijkheid om buiten kantooruren bijvoorbeeld een aanvraag voor een reisdocument of rijbewijs te doen, een verhuizing door te geven of een uittreksel aan te vragen.

Daarnaast gaat de balie meer dagdelen open. Op dit moment is de balie 5 dagdelen geopend. Vanaf 1 januari kan het publiek 7 dagdelen terecht bij de balie. De wijzigingen van de openingstijden zijn terug te vinden op www.haren.nl

Om de wachttijd aan de balie Publiekszaken te verkorten, wordt vanaf 2017 alleen nog op afspraak gewerkt. Hierdoor is het ook mogelijk om op meer dagdelen open te gaan en een avondopenstelling aan te bieden.

Online dienstverlening

Ook de online dienstverlening wordt verbeterd via www.haren.nl. De gemeente gaat in 2017 het aantal online af te handelen producten vergroten.

Voor het doorgeven van een verhuizing hoeft een inwoner in veel gevallen al niet meer naar het gemeentehuis te komen. Ook kunnen inwoners via de website een parkeervergunning en bezoekersschijf schilgebied bestellen.

Om de online dienstverlening te promoten is het vanaf 2017 mogelijk een uittreksel basisregistratie personen voor een gereduceerd tarief aan te vragen. Het aanvragen van een uittreksels basisregistratie personen aan de balie kost 15,-. Via de website betaalt u slechts € 9,50.

Kijk voor meer informatie op: www.haren.nl.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen