FC Groningen heeft de derde prijs gewonnen met het maatschappelijk project ‘FamilieFit bij de uitreiking van de Voetbal Geeft Prijs. Daarmee ontvangt FC Groningen 20.000 euro van de VriendenLoterij. Met FamilieFit richt FC Groningen zich op gezinnen in de regio die kampen met armoede of gezondheidsproblemen.
De prijs wordt jaarlijks tijdens de Eredivisie Awards uitgereikt aan de eredivisieclub met het meest vernieuwende en impactvolle maatschappelijke project. De eerste plaats gaat naar Heracles Almelo met 'Kleedkamersessies. Feyenoord eindig'de op de tweede plaats met 'Feyenoord Forever en ontving 30.000 euro.
FC Groningen wil gezinnen fysiek en mentaal sterker te worden door het combineren van sport, voeding, slaap en mentale weerbaarheid in een 10-weeks programma. "FamilieFit is goed doordacht, gebaseerd op theorie en gericht op duurzame impact", aldus Geert Friebel namens de jury.
FC Groningen wil met het gewonnen bedrag investeren in de start van FamilieFit. FamilieFit is een 10-weeks programma waarin gezinnen samen werken aan een gezonde leefstijl. Ze doen dit onder begeleiding van trainers van Stichting FC Groningen in de Maatschappij. Thema’s als voeding, beweging, slaap, mentale veerkracht en gedragsverandering staan centraal.
Het publiek kon vorige maand stemmen op hun favoriete maatschappelijke project. De publiekstem en het oordeel van de jury telden allebei voor 50% mee in het eindoordeel.
De inschrijving opent binnenkort.
Voetbal Geeft is een initiatief van de VriendenLoterij, in samenwerking met de Eredivisie CV en ESPN.