Alle lokale initiatieven en thuistips op één platform: ‘Groningen voor elkaar’

Foto: Stella Dekker

Met de campagne ‘Groningen voor elkaar’, biedt Marketing Groningen één platform ‘groningenvoorelkaar.nl‘ met daarop alle initiatieven die Groningers massaal genomen hebben sinds de overheid maatregelen aankondigde om het coronavirus in te dammen.

De stichting wil met het platform ondernemers in de Retail, horeca, vrijetijds- en cultuursector in de spotlights zetten met alle mooie en creatieve oplossingen. Met de campagne hoopt Marketing Groningen dat zoveel mogelijk lokale initiatieven de aandacht krijgen die ze verdienen.

Creatief en onvervalst

Groningers steken massaal de handen uit de mouwen en bedenken de meest uiteenlopende en eigenzinnige initiatieven. ‘Samen maken ze Stad en Ommeland innovatiever, socialer, digitaler en groener, juist nu’, aldus Marketing Groningen. Ze bezorgen thuis, organiseren hulp voor mensen die het nodig hebben of regelen online vermaak. Voorbeelden zijn warenhuis.groningen.nl en Helpdesk 050.

Tegelijkertijd voorzien ze Groningse thuisblijvers met uiteenlopende tips, om het thuis zijn extra leuk en gezellig te maken. Voor en door Groningers, dat is de rode draad, met als boodschap ‘We gaan door. Dan maar met een beetje afstand. In Groningen hebben we ruimte zat’. Belangrijk onderdeel van de campagne zijn de portretten van Nienke Maat, die al eerder Groningers fotografeerde in thuisisolatie.

De campagne loopt tot en met eind mei. Tot die tijd worden mensen die surfen naar visitgroningen.nl automatisch doorgelinkt naar de campagnesite.

Marketing Groningen nodigt ondernemers van harte uit hun acties aan te melden via groningenvoorelkaar.nl

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen