Helpdesk050: Studenten Noorderpoort helpen gezinnen met ICT thuisonderwijs

Foto: Publiek Domein

Vanaf dinsdag helpen studenten van Noorderpoort onder de noemer ‘Helpdesk050’ gezinnen met ICT thuisonderwijs. De Nieuwe Helpdesk050 is een initiatief Omarm Groningen en Noorderpoort, speciaal opgezet vanwege de coronacrisis.

Door het coronavirus zijn gezinnen genoodzaakt om thuisonderwijs te organiseren. Sommige gezinnen, ouders en kinderen ervaren volgens de gemeente problemen met het gebruik van de laptop of Ipad en kunnen daardoor niet goed de kinderen begeleiden in het thuisonderwijs. De helpdesk is om deze gezinnen te ondersteunen.

Studenten ICT-opleidingen Noorderpoort

Studenten van de ICT-opleidingen ICT-beheer niveau 4 en Medewerker Beheer ICT niveau 3 hebben het initiatief genomen om gezinnen te helpen met ict-problemen en zij bemensen de helpdesk. Naast de telefonische helpdesk is er ook een website met tekst en uitleg, helpdesk050.nl.

Helpdesk050

Helpdesk050 is geopend van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.00 uur. Bellen kan naar 050 – 2110 423, mailen naar [email protected]. Mensen die een Stadjerspas hebben kunnen gratis bellen met de Bueno-app.

Het Groningse bedrijf Voys, leverancier van telefonie over internet, heeft de telefoonlijn gratis beschikbaar gesteld.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden