Veel klachten door fusie Ziggo en UPC

Foto: Publiek Domein

Een kwart van de abonnees van Ziggo ondervindt problemen door het samenvoegen van de netwerken van UPC en Ziggo.

Dit blijkt uit een enquête van de Consumentenbond.

De enquête werd gehouden onder 3000 Ziggo-klanten. Een kwart van de Ziggo-klanten ervoer problemen bij de overstap. Veertig procent meldde klachten, maar Ziggo loste een op de vier klachten niet op.

De klachten bestaan uit blokken en strepen in het beeld, het beeld valt soms weg, slechte ontvangst, ontbrekende informatie in de elektronische tv-gids en het verdwijnen van sommige zenders. Het wegvallen van sommige zenders geldt ook voor UPC-klanten in sommige regio’s.

Ook zegt de klantenservice dat klanten zelf nieuwe kabels of splitters moeten kopen. Volgens de Consumentenbond lost de provider een op de drie klachten goed op.

De Consumentenbond adviseert abonnees om aan te blijven dringen op nieuwe kabels of een servicemonteur.

Ziggo zegt in een reactie dat storingen in het beeld ‘praktisch altijd’ worden veroorzaakt door een slechte bekabeling binnenshuis. “Wij zullen klanten dan helpen en de problemen oplossen”, aldus Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar.

De Consumentenbond roept Ziggo op zich aan haar belofte te houden om alle problemen op te lossen.

Volgende week zal de merknaam UPC verdwijnen.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen