De gemeente Groningen lanceert een terugroepactie om young professionals die Groningen hebben verlaten terug te halen naar het Noorden om de enorme hoeveelheid openstaande vacatures op te vervullen.
De campagne richt zich op young professionals die tussen 1988 en 1998 zijn geboren en eerder in de regio Groningen hebben gewoond, gewerkt of gestudeerd. Velen van hen wonen en werken nu in de Randstad. De gemeente zoekt vooral professionals met affiniteit voor energie, gezondheid en digitalisering.
In Groningen werken denkers en doeners samen aan de transitievraagstukken van deze tijd. Groningen is daardoor een broeinest van innovatieve en baanbrekende ideeën. Een bruisende binnenstad, een rijk cultureel aanbod en natuur om de hoek zijn volgens Marketing Groningen USP’s (unique selling points) die Groningen aantrekkelijk moeten maken.
Ondanks deze unieke troeven is er een misvatting ontstaan dat carrièrekansen beperkt zijn tot de drukke stadsdriehoek tussen de A2 en de ring van Amsterdam. Groningen wil laten zien dat de gezondste stad van Nederland een vruchtbare omgeving is voor professionele en persoonlijke groei.
Met de campagne wil de gemeente young professionals aanspreken die verlangen naar meer ruimte om te wonen en te leven en die zich tegelijkertijd op professioneel vlak willen ontwikkelen. Zij die serieus overwegen om de stap naar het Noorden te zetten, maken kans op een Groningen Experience.
Toolkit voor ondernemers
In aanvulling op de Groningse terugroepactie is er een toolkit voor lokale ondernemers ontwikkeld. Deze toolkit stelt ondernemers in staat om actief deel te nemen aan het terugroepen van young professionals naar het Noorden. De toolkit bevat een reeks op maat gemaakte social media uitingen, ontworpen om young professionals te bereiken en te inspireren.
Kijk hier voor meer informatie over de terugroepactie.