“Nieuwe campagne TopDutch moet internationale bedrijven verleiden”

Foto: Rudy and Peter Skitterians via Pixabay

Er komt een nieuwe TopDutch-campagne die Noord-Nederland promoot als vestigingslocatie voor internationale bedrijven. De drie noordelijke provincies steken elk 300.000 euro in de campagne, meldt economie.groningen.nl.

Het doel van de campagne is door het promoten van Noord-Nederland bij internationale bedrijven ze te bewegen te kiezen voor een vestiging in een van de drie noordelijke provincies.

“Gezamenlijke branding draagt bij aan het verder versterken van de noordelijke samenwerking en het uitdragen van de trots op de vele krachtige economische initiatieven die reeds in het Noorden ontplooid worden”, aldus de provincie Groningen.

TopDutch ging in 2016 van start met als doel de Tesla-fabriek naar het Noorden te halen. Die missie mislukte maar desondanks hebben zich afgelopen jaren diverse internationale bedrijven in het Noorden gevestigd.

De campagne wordt uitgevoerd door de Noordelijke Ontwikkelingsmaatschappij (NOM), in opdracht van de drie noordelijke provincies.

De campagne gaat waarschijnlijk na de zomer van start.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen