Hanzehogeschool ontwikkelt imagomonitor voor Nationaal Programma Groningen

Foto: De Redactie

Om na te gaan hoe het imago van Groningen onder de eigen bevolking en bedrijven én bij van de rest van Nederland zich ontwikkelt gaan de Hanzehogeschool Groningen in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen en adviesbureau For the Love of Place, een imagomonitor ontwikkelen voor het Nationaal Programma Groningen. Deze monitor heeft een looptijd van tien jaar.

Marklinq, de onderzoeksgroep van het lectoraat Marketing & Ondernemen van de Hanzehogeschool gaat het onderzoek en de uitvoering van de monitor leiden.

Volgens de onderzoekers Karel Jan Alsem (Lector Marketing & Ondernemen, Hanzehogeschool Groningen), Jan Wever (docentonderzoeker Marklinq), Sierdjan Koster (Universitair Hoofddocent Economische Geografie, Rijksuniversiteit Groningen), en Martin Boisen (Eigenaar/adviseur, For the Love of Place) is het uniek dat bij zo’n groot programma niet alleen economische effecten als doel worden gesteld, zoals brede welvaart, maar ook imago-effecten.

“Een goede keus want het imago van Groningen speelt een grote rol in beslissingen van mensen en bedrijven om naar Groningen te komen. En ook bij de huidige bewoners wordt hun trots mede bepaald door hoe mensen over Groningen denken.”, aldus lector Karel Jan Alsem.

De onderzoekers van de drie instituten ontwikkelen samen de nieuwe meetmethode die beschikbaar wordt voor iedereen. De eerste uitkomsten van de imagomonitor worden eind dit jaar al verwacht.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen