Gemeente Groningen start opleidingsprogramma voor gedupeerden coronacrisis

Foto: Publiek Domein

De gemeente Groningen is maandag, in samenwerking met opleider Competence Factory, begonnen met het omscholingsprogramma ‘Traineeship Future Online Marketeer’. In dit programma worden werkzoekenden, afkomstig uit sectoren die hard zijn geraakt door corona, omgeschoold voor een nieuwe baan binnen de online marketing.

Werknemers uit onder andere de detailhandel, horeca en zakelijke dienstverleningworden door de gemeente Groningen gestimuleerd om het opleidingsprogramma te volgen. Maar ook professionals in functies die dreigen te verdwijnen door robotisering zijn gewilde kandidaten.

Door de coronacrisis is de werkloosheid in Nederland bijzonder snel opgelopen. In Groningen werkt ruim een kwart van alle werknemers in een sector die te maken heeft met (zeer) grote krimp van werkgelegenheid, zoals de horeca en de uitzendbranche, blijkt uit cijfers van het UWV.

“We zien in Groningen veel vraag naar online marketing specialisten”, aldus Jelle Vogelzang, senior accountmanager Directie Werk bij de gemeente Groningen. “Er zijn aardig wat mensen die momenteel in een uitkeringssituatie zitten en affiniteit hebben met dit vakgebied”.

“Het ontbreekt hen echter aan bewijslast om binnen te komen bij organisaties die behoefte hebben aan deze specialisten. Door het traject wat we met Competence Factory hebben opgezet verwachten we dat kandidaten wel binnen komen bij deze organisaties en zo onafhankelijk worden van de gemeente Groningen.”

Het doel van het opleidingsprogramma is de kandidaten aan werk te helpen in de marketingbranche.

Kijk voor meer informatie: www.competencefactory.nl

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen