FC Groningen heeft met ingang van het komend seizoen een nieuwe hoofdsponsor. Vanaf het nieuwe voetbalseizoen prijkt de naam van Autokan twee jaar lang op de wedstrijd- en trainingskleding van de Trots van het Noorden.
Autokan is de opvolger van OG Clean Fuels. Het is een Gronings FinTech-bedrijf, dat aan klanten een platform biedt voor de financiering van een geschikte zakelijke auto.
Autokan is gevestigd in het centrum van de stad Groningen en kent haar oorsprong in het Groningse Musselkanaal. De oprichters en eigenaren Robert Geerts en Niek Tieben zijn sinds vorig jaar verbonden aan FC Groningen. Het Groningse duo begon in Euroborg met een lidmaatschap van de businessclub en groeit nu door naar de positie van meest prominente partner bij de club.
Algemeen directeur Frank van Mosselveld is trots op de nieuwe hoofdsponsor van FC Groningen: “Het is voor iedere betaald voetbalorganisatie van groot belang een goede premium partner te kunnen vastleggen. Uiteraard vanwege de financiële component, maar zeker ook voor het merk en de uitstraling van de club is het belangrijk een goede en betrouwbare hoofdsponsor te hebben".
“Autokan heeft de laatste jaren een enorme groei doorgemaakt en dit is voor ons een nieuwe stap op weg naar landelijke bekendheid. Als jonge jongen heb ik – net als zoveel anderen – de droom gehad profvoetballer te worden, maar het werd al snel duidelijk dat die droom niet voor mij was weggelegd", aldus Algemeen directeur Robert Geerts. "Met Autokan halen we nu wél het profvoetbal en dat is zeker iets om trots op te zijn. Dat dit ons als Groningers bij FC Groningen is gelukt, maakt het extra speciaal".
Operationeel directeur van Autokan Niek Tieben: “We zijn echte Groningse ondernemers. Zes jaar geleden werden we hoofdsponsor van onze amateurvereniging VV Musselkanaal, dat vond ik toen al spannend, en nu is het tijd voor die andere club in het groen-wit.”