Succesvolle Campagne ‘Laat ons weer eens juichen’ afgesloten

Foto: Redactie Groningen

De campagne ‘Laat ons weer eens juichen’ is afgelopen week afgesloten. Het resultaat was volgens FC Groningen overweldigend.

Meer dan 85 procent van de mensen heeft afgezien van een tegemoetkoming. Dat leverde op van 1,8 miljoen euro. Door het voortijdig afbreken van het afgelopen seizoen vanwege de coronacrisis leed de club een geschat verlies van 1,9 miljoen euro. De club deed daarop een beroep op de achterban.

Door de (financiële) inspanningen van supporters, sponsors en investeerders werd in totaal zelfs nog een iets hoger bedrag gerealiseerd. “De saamhorigheid, alle prachtige initiatieven, het is geweldig om te zien dat we samen – met elkaar – dit hebben weten te bereiken. Hiervan hadden we vooraf niet durven dromen,” aldus Wouter Gudde, algemeen directeur van FC Groningen.

Onzekere tijden

Desondanks is de club er nog niet als het gaat om de toekomst van de club. “Zolang de beperkingen van het spelen met publiek van kracht zijn, kost ons dat komend seizoen 350.000 euro per Eredivisiewedstrijd. Wij hebben de belofte gedaan aan supporters en sponsors dat we gemiste wedstrijden vanwege coronamaatregelen na dit seizoen compenseren. Dus we zijn er nog niet. Het blijven nog steeds onzekere tijden.”

“De Trots van het Noorden dankt alle supporters, sponsors en investeerders die op hun manier hebben bijgedragen aan het eindresultaat van de campagne ‘Laat ons weer eens juichen”.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen