50.000e Vanhulley-mondkapje overhandigd aan Diederik Gommers

Diederik Gommers ontvangt 50.000ste Vanhulley-mondkapje.
Diederik Gommers ontvangt 50.000ste Vanhulley-mondkapje.
Foto: Vanhulley

Jolijn Creutzberg en Chimene Kouakou overhandigden woensdagmiddag het 50.000e Vanhulley mondkapje aan Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care en lid van het Outbreak Management Team.

Mijlpaal

Dat er iets feestelijks moest gebeuren stond wel vast. En de 50.000e is een mijlpaal die gevierd moet worden. “De keuze voor Diederik Gommers was eigenlijk een hele logische”, aldus Vanhulley oprichter Jolijn Creutzberg. “Niet alleen omdat hij zo betrokken is, maar juist omdat hij zoekt naar de verbinding, en niet polariseert. De manier waarop hij destijds met Famke Louise in gesprek ging vond ik echt geweldig.”

Als sociaal ondernemer zoekt ook Creutzberg steeds naar manieren om “haar” vrouwen, vaak met een migratie-achtergrond, mee te laten doen in de samenleving. En merkt zij ook hoe gemakkelijk het – mede door social media – is om te polariseren in plaats van elkaar te proberen te vinden en te begrijpen.

Have a Merry Christmask

Diederik Gommers was aangenaam verrast. “Ik doe dit soort dingen graag, corona is van iedereen,” aldus Gommers. Hij kreeg de nieuwste versie van het mondmasker cadeau: een “Merry Christmask”, het mondmasker dat enige weken geleden gelanceerd werd tijdens de 8e verjaardag van Vanhulley. Ook kreeg Gommers een gepersonaliseerde versie met zijn eigen naam en het magische getal ‘50.000’ erop.

Als het aan Creutzberg ligt dan gaan de mondkapjes niet de 100.000 stuks halen. “Ik vind het leven zonder mondkapje veel fijner, ik mis echt de gezichten, ik hoop dat het tijdelijk is”.

Gelukkig merkt zij dat Vanhulley bij potentiële opdrachtgevers steeds bekender wordt. “We hebben twee jaar geleden besloten om naast het maken van boxershorts van je oude overhemd ook oude bedrijfskleding een tweede leven te geven in de vorm van andere producten, als relatiegeschenk of voor in het kerstpakket bijvoorbeeld. Door corona is er bij bedrijven veel meer aandacht gekomen voor lokale productie en hergebruik van materialen”.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen