Onthulling 'Language No Problem' logo

09 dec 2018, 15:55 Nieuws
language no problem oosterpoort e1544299885357
De Oosterpoort en Stadsschouwburg
Donderdag 13 december lanceert wethouder Paul de Rook officieel het 'Language No Problem' logo in de Stadsschouwburg Groningen voorafgaand aan de voorstelling 'Dorian' van het Noord Nederlands Toneel.
Het 'Language No Problem' logo is speciaal bedoeld voor de internationale inwoners van Groningen. Het markeert alle evenementen waarbij taal geen barrière vormt, zoals Engelstalige concerten, toneelvoorstellingen en films met ondertiteling of (dans)voorstellingen waarin niet wordt gesproken.
De stad Groningen telt meer dan 16.500 inwoners met een niet-Nederlandse nationaliteit, waarvan bijna de helft bestaat uit internationale studenten. Verwacht wordt dat dit aantal in de toekomst zal toenemen.

Geschikt voor internationals

Culturele instellingen in de stad zien het aantal internationale studenten en expats in hun zalen toenemen. Om hen wegwijs te maken in hun programmering ontwikkelden zij het 'Language No Problem' logo; als er bij een evenement 'Language No Problem' staat is het geschikt voor internationals.
Het logo is een aanvulling op de onlangs ontwikkelde Engelstalige uitagenda Here & Now.

Language No Problem

De term 'Language No Problem' wordt al in verschillende steden in Nederland gebruikt.
De Groningse campagne van 'Language No Problem' is een initiatief van Groninger Museum, Noord Nederlands Toneel, Club Guy & Roni, Groninger Forum, Grand Theatre, De Oosterpoort & de Stadsschouwburg in samenwerking met Het Akkoord van Groningen, Marketing Groningen, Here & Now en City Central.