Nieuw busstation feestelijk geopend (Foto's)

28 jun , 11:25Nieuws
20260627_125650
Redactie
Zaterdag werd het nieuwe busstation aan de zuidzijde van het Hoofdstation Groningen feestelijk geopend.
Bij de officiële opening voor genodigden werden korte interviews gehouden met bestuurders van ProRail, Strukton, OV-bureau, QBuzz, de gemeente Groningen en de provincie. Daarna volgde de opening, waarbij gezamenlijk een groot doek omhoog werd getrokken.
Ondanks de warme dag werd het een drukbezochte dag. Tussen 11.00 en 14.00 uur was het terrein van het nieuwe busstation één groot zomers festival. Er was dans, muziek, knutselen, een swingende breakdance‑workshop en foodtrucks. Kleurrijke steltenlopers liepen door het publiek. Bezoekers hadden hun rolschaatsen, skates of skeelers meegenomen om het gloednieuwe asfalt uit te proberen.
Bezoekers hadden deze dag ook de enige mogelijkheid om voor het eerst door de nieuwe onderdoorgang onder het spoor te wandelen. Daar waren foto's van de bouw te zien. Vanaf deze zondag is deze route onderdeel van de dagelijkse reis en rijden de bussen door de onderdoorgang.
loading

Loading articles...

Loading