Tijdens de Dag van de Ondernemer vrijdag organiseerde Gastvrij Groningen een actie om een aantal hardwerkende ondernemers van Groningen te bedanken. Dit keer stonden de wijkwinkelcentra en dorpen centraal.
In het kader van de campagne ‘Love, Groningen’ kregen ondernemers speciaal ontworpen Groninger chocoladerepen en ansichtkaarten als blijk van waardering voor de gastvrijheid en veerkracht die zo kenmerkend zijn voor de Groningse ondernemersgeest.
De Groninger chocolade met bedankje waren niet alleen een blijk van waardering, maar wijzen ondernemers er ook op dat zij gebruik kunnen maken van diverse gratis diensten om hun onderneming nog beter op de kaart te zetten.
‘Love, Groningen’ posters
Om de Groningse ondernemers te bedanken, biedt Gastvrij Groningen een ode in de vorm van een ‘Love, Groningen’-poster waarin de Groningse onderneming centraal staat. Ondernemers in de gemeente Groningen, actief in de horeca, retail en cultuursector, kunnen deze 'Love, Groningen'-poster aanvragen. Om ondernemers in de wijkwinkelcentra en dorpen extra in het zonnetje te zetten, biedt Gastvrij Groningen de mogelijkheid om professioneel beeldmateriaal te laten maken.
Het gemeentebestuur ging ook op bezoek bij verschillende bedrijven. Dat meldde de
Groninger Ondernemers Courant. Wethouder Economische Zaken Carine Bloemhoff trapte de rondgang vrijdagochtend af bij Marne Mosterd aan de van de Hooptstraat, gevolgd door een bezoek aan Kampen Industrial Care. Wethouder Mirjam Wijnja ging onder andere op bezoek bij Vic en Garde Hotels. Wethouder Jongman ging naar Ten boer. Eelco Eikenaar was op bezoek bij Radial en Vesta en Rick Niejenhuis bracht een bezoek aan Bol ICT, TSO Fietsen en Snowlimits .