Brand in UMCG onder controle

23 jun , 14:25Nieuws
umcg 3
Jan Buurma
De brand in het UMCG is onder controle. Er is vooral rookontwikkeling op de eerste verdieping. Dat meldt Veiligheidsregio Groningen.
Op meerdere verdiepingen werd rookontwikkeling waargenomen. Uit voorzorg werd opgeschaald naar grote brand en GRIP 1. De rook ontwikkelde zich in het gebouw direct aan de westzijde van de hoofdingang. Patiënten werden verplaatst en een polikliniek werd ontruimd.
De oorzaak van deze forse rookontwikkeling bleek een smeulende kabelgoot.
Momenteel worden diverse verdiepingen gecontroleerd op de aanwezigheid van rook. Samen met het UMCG wordt gekeken of de ontruimde patiënten weer terug kunnen naar hun afdeling.
loading

Loading articles...

Loading