Albert Heijn waarschuwt voor “nepacties” op social media

Foto: Publiek Domein

Supermarktketen Albert Heijn waarschuwt voor nepacties die verspreid worden via sociale media.

AH meldt dat er regelmatig winacties in omloop zijn via Facebook, e-mail, SMS en nu ook WhatsApp, die niet afkomstig zijn van Albert Heijn. Bij deze valse actie wordt een waardebon aangeboden van Albert Heijn ter waarde van 100, 250 of 500 euro. Deze zogenaamde ‘phishing-acties’ maken misbruik van de naam en logo om persoonlijke gegevens te verzamelen. “Doe hier niet aan mee, het gaat om oplichterij”, staat op de website.

Op de website van AH staan de volgende tips hoe je in ieder geval de echte acties kunt onderscheiden van de neppers:

  • “OfficiĆ«le e-mails van Albert Heijn zijn altijd te herkennen aan de afzender met het mailadres @nieuwsbrief.ah.nl of @ah.nl.”
  • “Winacties van Albert Heijn op Facebook zijn altijd direct gelinkt aan de eigen Facebookpagina www.facebook.com/albertheijn of linken door naar onze website www.ah.nl.”
  • “Albert Heijn gebruikt geen SMS of WhatsApp voor winacties.”

De website van Albert Heijn is ook altijd te herkennen aan de naam, beginnend met: “www.ah.nl, dus bijvoorbeeld www.ah.nl/bonus of www.ah.nl/acties.”

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen