Bowiecampagne genomineerd voor Citymarketing Awards 2017

Foto: De Redactie

Groningen is met de “Bowie wintercampagne” genomineerd voor de Netwerk Citymarketing Awards 2017.

De prijs wordt toegekend aan steden die ‘een significante bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van het vakgebied citymarketing’.

David Bowie is

De wintercampagne met als leidend thema de internationale tentoonstelling ‘David Bowie is’ in het Groninger Museum, was een succesvolle integrale citymarketingbenadering, waarbij met een relatief klein budget een grote internationale doelgroep werd bereikt en een aantal strategische doelstellingen is gerealiseerd.

De tentoonstelling vormde de spil tussen culturele instellingen, winkeliers, musea en podia om gezamenlijk niet alleen meer bezoek naar het museum, maar ook naar de binnenstad te trekken met een doorlopend Bowie-programma.

De campagne maakte daarnaast een duidelijke verbinding met de nieuwe bestemmingen van Groningen Airport Eelde zoals Southend en Gdańsk via verschillende mediakanalen.

Genomineerden

De andere genomineerden zijn: gemeente Den Bosch met ‘Jheronimus Bosch 500 jaar’, Leiden Marketing met de campagne ‘T-Rex ontdekt’, CommunicatieLab gemeente Den Haag met ‘merkboek Den Haag’ en Citymarketing Ede met ‘Ede kiest voor Food’.

De juryprijs wordt op 14 februari in ‘s- Hertogenbosch uitgereikt tijdens de Dag van de Citymarketing. Naast de juryprijs is er ook een publiekprijs waarop deelnemers van de vakdag voor citymarketingprofessionals kunnen stemmen.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen