Marketing Groningen richt pijlen op internationale citytripper

Foto: Marketing Groningen

Met een Engelstalige spot is Marketing Groningen gestart met een internationale citymarketingcampagne om citytrippers in onder andere Engeland, Denemarken, Zweden en Polen te laten zien dat Groningen wel heel dichtbij is.

Het spotje is onderdeel van een nazomercampagne om buitenlandse toeristen naar Groningen te trekken.

Een dag nadat de luchtverbinding tussen Groningen en Kopenhagen werd geopend is de nieuwe internationale campagne gestart. De campagne is gericht op de inwoners van de stedelijke gebieden die een directe lijnverbinding met Groningen Airport Eelde hebben.

Uur vliegen

De nadruk ligt op het feit dat je vanuit Londen, Kopenhagen, Malmö en Gdańsk in ongeveer een uur vliegen in Groningen kunt zijn voor een bruisende citytrip. De spot richt zich hiermee op jonge stedelijke bezoekers, een doelgroep die graag nieuwe bestemmingen wil ontdekken.

Compilatie highlights Groningen

Een compilatie van highlights laat Groningen in 30 seconden zien. Zo komen onder andere het Groninger Museum, het station, de markt, winkelen, fietsen, eten en drinken en overnachten in beeld.

De spot is via social media (Facebook, Instagram, YouTube) in de betreffende landen te zien. Per bestemming is er een aangepaste spot. De komende maand rijden er ook bussen in Kopenhagen die verwijzen naar de speciale website visitgroningen.com. De spot zelf zal ook op deze pagina te vinden zijn.

Airport Shuttle

Afgelopen maandag landde het eerste vliegtuig van de nieuwe lijnverbinding tussen Groningen en Kopenhagen op Groningen Airport Eelde. Om de buitenlandse bezoekers nog beter van dienst te kunnen zijn, rijdt er sinds gisteren ook een speciale Airport Shuttlebus tussen Groninger Airport Eelde en de binnenstad aansluitend op de vertrektijden van de vluchten. De route en vertrektijden zijn te vinden op visitgroningen.com en op groningenairport.nl.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen