Stadspartij 100% voor Groningen: “Gedeelte Meerweg is in abominabele staat”

Foto: René Schindler via Pixabay

Een deel van de Meerweg in Haren is in abominabele staat, meldt Stadspartij 100% voor Groningen.

In de afgelopen jaren zijn vanuit de structuurvisie “Meerweg ontwikkelt Meer” de Meerweg in een aantal deelprojecten met verschillende subsidies weer in oude luister  hersteld. Tegelijkertijd werd een ecologische verbinding gerealiseerd. Dit plan zou van meet af aan het gehele gebied van de rotonde bij Tynaarlo tot de brug in Haren betreffen. Inmiddels is het grootste deel van het project afgerond en is het gebied enorm opgeknapt.

“Maar wat nu opvalt is dat het laatste deel van de weg, van Vriezenveen tot aan de brug vlakbij de A28, in abominabele staat verkeert. Bij de overname van de Meerweg van de provincie door de gemeente Haren is door de gemeenteraad van Haren een structureel bedrag van 75.000 euro gereserveerd voor onderhoud van de weg. Maar zelfs aan onderhoud wordt niet tot nauwelijks gedaan. Het wegdek is zeer slecht”, aldus Mariska Sloot, raadslid van Stadspartij 100% voor Groningen.

Leden van de oorspronkelijke klankbordgroep Meerweg hebben de gemeente Groningen gevraagd waarom er niets aan dit deel van de weg is gedaan. Als antwoord kregen zij dat er geen budget voor was.

“Wij stellen nu schriftelijke vragen aan het college en vragen of het college het met ons eens dat het laatste deel van de Meerweg in vergelijking met de eerste twee delen nu een onveilige, lelijke en niet representatieve weg is?”, vervolgt Sloot.

In 2008 reden er per etmaal zo’n achtduizend auto’s over deze weg. Inmiddels is dit aantal verdubbeld nu er meer auto’s zijn en er vaak via de Meerweg moet worden omgereden door afsluitingen rondom het project Ring Zuid. Daarnaast hebben omwonenden en belanghebbenden jaren in de “bouwactiviteiten” van het project “Meerweg” gezeten. “De omwonenden vragen om ook het laatste stukje weg te herstellen en nu zegt het college dat er geen budget voor is. Onze fractie vindt dat dit stuk weg zo snel mogelijk moet worden hersteld en één geheel moet worden met de rest van het oorspronkelijke project”, besluit Sloot.

 

(Bron: ingezonden bericht)

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen