Gronings toeristisch aanbod beter online vindbaar

Foto: Sebastiaan Rodenhuis

Marketing Groningen provincie Groningen en de marketingorganisaties uit de regio’s gaan intensiever samenwerken om het toeristische aanbod beter te presenteren voor bezoekers en inwoners.

De afspraken over die samenwerking zijn donderdag vastgelegd in het convenant ‘Regionale Digitale Ontsluiting’.

Het convenant werd ondertekend door de provincie Groningen, Vereniging Groninger gemeenten, Marketing Groningen en de regionale marketingorganisaties. De betrokken partijen leggen hiermee de manier van samenwerken, rollen en verantwoordelijkheden vast.

Toeristisch aanbod

De beste bezienswaardigheden, uitjes, restaurants en overnachtingen uit de provincie zijn nu gebundeld op visitgroningen.nl. De provincie is hier opgedeeld in acht toeristische regio’s: Waddenland, Westerkwartier, Westerwolde, Eemsdelta, Oldambt, Midden-Groningen, Veenkoloniën en Stad.

Het uitgesproken karakter en eigen gevoel dat leeft in elke regio, komt terug in het toeristische aanbod op de webpagina. Ook heeft iedere regio in samenwerking met Marketing Groningen een magazine in Merk Groningen huisstijl ontwikkeld. De magazines nemen bezoekers mee op ontdekkingstocht door de regio. Met highlights, tips, routes en omwegen. De magazines zijn online te bekijken op de regio pagina’s van visitgroningen.nl en verkrijgbaar bij toeristische informatiepunten, VVV’s en veel ondernemers in de regio’s.

Op de foto van links naar rechts: Erich Wünker (wethouder gemeente Oldambt en vertegenwoordiger vanuit de Vereniging Groninger Gemeenten) , Mirjam Wulfse (gedeputeerde provincie Groningen), Edwin van der Woude (directeur stichting ZO Groningen en vertegenwoordiger van alle regio marketing organisaties) en Barbara Risselada (directeur Marketing Groningen).

 

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Cookieinstellingen