Unieke kinderkunst in Groninger straatbeeld met thema ‘Kleur de stad’

Foto: Positive Propaganda

Een tweede serie posters met als thema ‘Kleur de stad’ van Positive Propaganda vrolijken de stad op. Van de eerste serie posters van Positive Propaganda hangen nog enkele exemplaren, maar volgens Buenaparte is het ‘tijd voor een tweede shot positiviteit’.

Vier talentvolle beeldmakers ontwierpen de nieuwe posters, geholpen door maar liefst 250 kinderen uit de gemeente Groningen. Hun unieke kunstwerken sieren de komende weken de straten.

Het thema ‘Kleur de stad’ leverde kleurrijke en vrolijke ontwerpen op. De beeldmakers kregen één voorwaarde mee: kleur je ontwerp niet alleen zelf in, maar zorg dat het ook in zwartwit afgedrukt kan worden. Voor deze serie zocht Positive Propaganda de samenwerking met lokale basisscholen en kinderopvanglocaties.

Jongste kunstenaars uit Stad

Zo’n 250 kinderen van CBS Aquamarijn, CBS De Heerdstee, CBS Nassauschool, OJS De Petteflet en BSO De Boomhut kleurden samen aan zo’n 200 unieke kunstposters. Daarbij kwamen zij soms ook met mooie en oprechte boodschappen, zoals: ‘wat ben je mooi, wees lief voor elkaar, be yourself en love’.

‘Alle leeftijden hebben meegekleurd, van de allerkleinsten tot groep 8,’ vertelt René Raap, een van de initiatiefnemers. ‘Vol enthousiasme zijn ze ermee aan de slag gegaan. Grote glimlachen, veel enthousiasme en ó zo trots dat hun poster binnenkort ergens op straat te zien is.’

Overigens zijn zo’n 20 geplaatste posters nog niet ingekleurd. ‘Dus ook als je niet hebt meegetekend kun je alsnog meedoen. Doe wat kleurpotloden in je rugtas, ga op zoek en kleuren maar,’ zegt Arnoud Evenhuis, oprichter van Positive Propaganda.

De posters hangen vanaf deze week in de hele stad. Op de website van Positive Propaganda staat een kaart met alle locaties en de video van alle ingekleurde posters.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden