Annerieke Meijers wint Afstudeerprijs Communicatie 2020

Annerieke Meijers.
Foto: Hanzehogeschool Groningen

De twintigjarige Annerieke Meijers uit Gasselte won op 9 juli de Afstudeerprijs Communicatie 2020 met haar scriptie ‘Stand out from the crowd’. Ze onderzocht hoe masterstudenten Classical Music hun online profilering kunnen verbeteren in opdracht van het Prins Claus Conservatorium.

Het doel was om het aantal potentiële werkgevers dat contact zoekt met de conservatoriumstudenten te vergroten. Ze ontwikkelde een online communicatieplan voor musici met daarin adviezen voor het optimaliseren van hun websites, Instagram, Facebook en YouTubekanalen.

Online communicatieadvies voor musici

Een goede online profilering kan de kans van een musicus op werk bij orkesten en koren vergroten, ontdekte Annerieke. De online profileringen van musici blijken echter niet altijd representatief.

“Welke informatie moet mijn website bevatten? Hoe kan ik mijzelf als merk onderscheiden? Wat kan ik het beste op social media plaatsen? Met dat soort vragen zitten musici vaak. Het online communicatieplan biedt daarvoor handvatten.” aldus Annerieke. De adviezen zijn versimpeld verteld via tips, voorbeelden en do’s en don’ts. “Het liefst zijn de conservatoriumstudenten de hele dag bezig met muziek, daarom heb ik het ze zo makkelijk mogelijk gemaakt.”

Het online communicatieplan is een innovatief format voor het Prins Claus Conservatorium. Het conservatorium gaat het product beschikbaar stellen aan haar studenten.

Afstudeerprijs Communicatie 2020

Annerieke studeerde in juni Cum Laude af voor de bachelor Communicatie, met een 9 op haar afstudeeropdracht. Als kers op de taart won ze met haar project de Afstudeerprijs Communicatie 2020. De vakjury, bestaande uit Dick Dam (oprichter en directeur Hollandse Nieuwe) en Siebrand van der Wal (Strategisch adviseur Online Gemeente Midden-Groningen) benoemden Annerieke haar project tot beste scriptie.

Criteria bij de beoordeling waren de opvallende bijdrage aan het werkveld, vernieuwende/innovatieve bijdrage aan het vakgebied en de onderbouwing van de scriptie.

De jury typeerde de scriptie als helder, open en to the point. Juryleden Dick Dam en Siebrand van der Wal: “Als je zo gericht, effectief en met zo weinig flauwekul een scriptie kunt maken, dan heb je een flinke dosis talent. Move the world!”

Share your talent. move the world.

Het project sluit goed aan bij het motto van de Hanzehogeschool Groningen: “share your talent. move the world”. Annerieke: “De kennis die ik in mijn studie heb opgedaan kan ik nu delen om anderen te helpen. Ik zou het prachtig vinden als mijn project studenten helpt hun doelen te bereiken en succesvolle musici te worden.”

Opdrachtgevers Wim Elving en Remco de Haan zijn enthousiast en willen meer soortgelijke projecten binnen de hogeschool. Annerieke’s afstudeerproject is een succesvolle eerste stap naar een samenwerking tussen het Prins Claus Conservatorium en School of Communication, Media & IT van Hanzehogeschool Groningen.

Annerieke begint in september met de pre-master Media Creation and Innovation aan Rijksuniversiteit Groningen.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden