Uitkeringsgerechtigden aan de slag als callcentre-medewerker

Foto: © Henk Tammens

Dankzij het traject KANS! gaan 26 voormalig uitkeringsgerechtigden aan de slag als Klantcontact Medewerker in een callcenter. Ze kregen maandag het certificaat Klantenservice Federatie Nederland uitgereikt van KANS!. uit handen van wethouder Roeland van der Schaaf en gedeputeerde Eelco Eikenaar.

Van de startgroep is 73 procent via dit traject uit de uitkeringssituatie en aan het werk geholpen.

KANS!

KANS! leidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in een intensief traject van drie maanden op tot Klantcontact Medewerker. De opleiding leidt tot een erkend Branche Certificaat, uitgegeven door de Klantenservice Federatie Nederland (KSF).

Wethouder Roeland van der Schaaf: “Dit traject is een prachtig en geslaagd voorbeeld van hoe wij mensen uit de uitkering en aan het werk willen helpen. Complimenten voor alle deelnemers!’

Het project ging in maart van start met 40 cursisten en richt zich op kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt. De gemeente Groningen en het UWV hebben zich gericht op de werving van deze kandidaten.

Najaar

In het najaar 2017 start een nieuwe groep cursisten van 20 personen. De selectie van de kandidaten zal in samenwerking met de gemeente Groningen en het UWV op korte termijn van start gaan. Voor 2018 staan meerdere groepen op de planning.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen