AtHomeFirst en NOVO nemen werkzaamheden TSN over

Foto: Publiek Domein

AtHomeFirst en NOVO nemen het werk over van het failliete TSN Begeleiding.

Dit meldt de gemeente.

De continuïteit van de ondersteuning aan cliënten is hiermee gegarandeerd. Daarnaast blijven de bestaande ‘koppeltjes’ van medewerkers en cliënten, alsook de werkgelegenheid van de huidige medewerkers zoveel als mogelijk in stand.

Wethouder Zorg Ton Schroor: “Na een intensieve periode, waarin we met z’n allen keihard gewerkt hebben, ben ik blij dat we met AtHomeFirst en NOVO de ondersteuning van onze cliënten nu geborgd hebben en dat dit besluit op een breed draagvlak kan rekenen. Het voorstel van de curatoren over de inzet van AtHomeFirst en NOVO is ook voorgelegd aan de leden van de FNV en een zeer ruime meerderheid staat hier positief tegenover. Voor veel cliënten en medewerkers komt hiermee een einde aan een onzekere periode”.

Vanaf 25 april 2016 nemen beide bedrijven het werk van TSN over. uitvoering van de dienstverlening.

De cliënten worden zo spoedig mogelijk geïnformeerd over de nieuwe situatie.

Het belteam van de gemeente Groningen (050-3678888) blijft beschikbaar om cliënten daar waar nodig bij te staan. Ook blijft de gemeente Groningen steekproefsgewijs controleren of de ondersteuning geleverd wordt.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen