Het is belangrijk voor kinderen om gezond te blijven en buiten te kunnen blijven spelen. Zeker in deze rare corona-virus periode.
TV-zender Nickelodeon en Jantje Beton hebben daarom besloten om op woensdag 10 juni voor de 13e keer de Nationale Buitenspeeldag te organiseren. Vorig jaar hielpen meer dan 1.000 lokale initiatieven mee om meer dan 100.000 kinderen volop te laten buitenspelen. Deze 13e editie belooft door de huidige situatie een historische dag te worden.
Volgens de richtlijnen
Dit jaar gaan er, volgens de richtlijnen van het RIVM en de overheid, geen grote speelevenementen plaatsvinden. Nickelodeon en Jantje Beton geven de komende tijd via
www.buitenspeeldag.nl echter éxtra veel tips op welke manier kinderen alsnog veilig buiten kunnen spelen (denk aan een racebaan krijten op de stoep, touwtjespringen, balspelletjes, en veel meer!).
Daarnaast kunnen kinderen en lokale organisaties op de site ook de toffe poster van dit jaar weer downloaden waarmee de hele buurt kan zien dat het weer tijd is voor de Buitenspeeldag.
Beide organisaties bieden zo op hun eigen manier een helpende hand bij het creëren van spellen, speelplekken en het organiseren van speelactiviteiten. De komende weken zullen Nickelodeon en Jantje Beton campagne voeren om zoveel mogelijk kinderen te laten spelen en ook dit jaar gaat de Nickelodeon zender zoals gebruikelijk op de Buitenspeeldag op zwart.
Samenwerking
Tijdens deze bijzondere editie spelen zij samen met de Johan Cruyff Foundation en de Krajicek Foundation. Beide organisaties zetten zich al jaren in voor het belang van regelmatig buiten spelen en sporten en ondersteunen onze boodschap dan ook van harte. Deze editie zetten ze zich dan ook samen in zodat we nog meer kinderen kunnen motiveren om lekker naar buiten te gaan.
- Wil je niets missen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief !
Jantje Beton
De stichting Jantje Beton is hét goede doel dat zich sinds 1968 inzet voor jongeren en kinderen. Het doel is meer en uitdagender speelruimte en meer speelkansen te creëren. Jaarlijks doen ruim 350.000 kinderen mee aan activiteiten en projecten van Jantje Beton. Kinderen en jongeren in kwetsbare (speel)posities krijgen hierbij extra aandacht.
Ze willen ervoor zorgen dat alle kinderen en jongeren in Nederland dagelijks kunnen spelen en bewegen.
Nickelodeon
Nickelodeon is het nummer 1 entertainmentmerk voor kinderen. Na 41 jaar is de zender nog steeds de plek waar de beleefwereld van kinderen op de eerste plaats staat. Ze besteden veel aandacht aan het lokaliseren van de zender. Zo worden veel programma’s nagesynchroniseerd zodat iedereen het begrijpt. Ook wordt er gefocust op lokale producties en series.