FC Groningen moet op zoek naar nieuwe hoofdsponsor in 2017

Foto: De Redactie

Essent stopt volgend jaar na het voetbalseizoen 2016/2017 als hoofdsponsor van FC Groningen. De naam verdwijnt daarmee van het shirt van FC Groningen.

Het energiebedrijf is dan zes jaar verbonden geweest aan de Trots van het Noorden, meldt FC Groningen. FC Groningen gaat op zoek naar een opvolger van Essent als nieuwe partner. RWE, moederbedrijf van Essent, blijft na de zomer van 2017 aan FC Groningen verbonden.

RWE

Het moederbedrijf van Essent, RWE, wordt één van de founders van het nieuw te realiseren Topsportzorgcentrum op Sportpark Corpus den Hoorn. RWE zal zich vooral op de functies richten, die het ultramoderne en multifunctionele gebouw kan bieden aan de breedtesport in Noord-Nederland.

Vanuit de Energy Valley Topclub worden de duurzame en groene ambities van FC Groningen gerealiseerd en RWE blijft hiervan dus ook na medio 2017 onderdeel uitmaken.

Commercieel directeur Robbert Klaver van FC Groningen respecteert de keuze van Essent om met de naam van het groen-witte shirt te verdwijnen. Hij is tegelijkertijd heel dankbaar voor de samenwerking in de afgelopen jaren en is ervan overtuigd dat beide partijen zich ten volle zullen inspannen ook van het komende laatste contractjaar van het partnership een succes te maken.

Essent prijkt met de naam op het shirt van FC Groningen en is ook nadrukkelijk zichtbaar in het stadion. Club en energiebedrijf werken gezamenlijk intensief aan de groene en duurzame ambities van FC Groningen in Euroborg.

Zo voorziet Essent de club onder meer van groene stroom en groen gas voor onder meer het wagenpark, maakt zij elektrisch vervoer mogelijk en werkt zij aan warmte-koude opslag. Bovendien heeft het energieconcern al een belangrijke bijdrage geleverd aan de verduurzaming van het stadion door middel van de zonnecentrale op het dak van het Euroborg-complex, waarop 1.100 zonnepanelen liggen.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen