Drie prijswinnaars Groningse Ondernemers Challenge

Prijsuitreiking in MartiniPlaza.
Prijsuitreiking in MartiniPlaza.
Foto: © Lyuda Stinissen van LSFotografie

De prijsuitreiking van de Groningse Ondernemers Challenge vond dinsdag 7 november in MartiniPlaza, tijdens de georganiseerde Promotiedagen. De Challenge, bedoeld voor Groningse ondernemers om met een idee te komen dat maatschappelijke impact voortbrengt, kende drie winnaars.

De drie winnaars zijn elk zeer innovatief en dienden een idee in waarbij het mes aan twee, zo niet meerdere kanten snijdt.

  • Nathan Slangen van Waterrijk Pioniers won met zijn idee om braakliggend terrein in de stad te benutten voor bijvoorbeeld buurtbarbecues of een outdoor fitness.
  • Erwin Grose van Stichting Goed Bezig bedacht Fietsvriend Fred: een mobiele fietsenmaker die fietsend personeel ontzorgt en zelf mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt tot fietsenmaker opleidt.
  • Sanne Jonkers van Werkpodium Kraack won met het idee voor een rijdende bedrijfskantine: lunchservice op bedrijventerrein Het Witte Lam, door deelnemers van het dagbestedingstraject van Kraack.

De ondernemers konden financiering ontvangen voor hun idee. Als hoofdprijs wonnen de drie beste ideeën nog eens 5.000 euro extra. De prijzen werden uitgereikt door wethouder Ton Schroor.

Groningse Ondernemers Challenge

In totaal dongen 48 ondernemers mee naar een van de drie (extra) geldprijzen. Het doel van de Challenge is een beweging teweeg brengen. Ondernemers mogen zich meer bewust zijn van de invloed die zij hebben op de maatschappij. Met ruim 100 ingezonden ideeën is dit absoluut gelukt, meldt de organisatie.

In totaal zijn 48 ondernemers geholpen met hun plannen. Hiervan hebben 31 ondernemers co-financiering ontvangen om de stad voor nog meer mensen een fijnere plek te maken.

In totaal was er ruim een ton beschikbaar voor co-financiering.

De Groningse Ondernemers Challenge komt voort uit uit het Innovatie Atelier van de Gemeente Groningen en is uitgevoerd in samenwerking met Bries, Buro voor maatschappelijke impact.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen