Groningen lanceert nieuw merk

Foto: Marketing Groningen

De slogan ‘Er gaat niets boven Groningen’ bestaat dertig jaar. Marketing Groningen heeft tijdens het innovatiefestival Let’s Gro nieuwe merkstrategie gepresenteerd.

Een nieuw krachtig verhaal voor Groningen

Marketing Groningen heeft met meer dan 200 Groningers het afgelopen jaar een nieuw verhaal voor Groningen ontwikkeld, dat de identiteit, aspiraties en bijzondere combinatiekracht van stad en ommeland benadrukt. Een verhaal om met één stem en met één gezicht samen uit te dragen.

Een nieuwe huisstijl op basis van de Groningse identiteit

Het verhaal van Groningen is met Groningse makers vertaald naar een huisstijl met echt Groningse elementen. Zoals een handgemaakt lettertype Gronika, een eigen kleurenpalet op basis van de historie, het landschap en iconische gebouwen en nieuwe logo’s.

Ook is er een rechtenvrije beeldbank waarmee Groningen de stem en het gezicht krijgt die het verdient. Het resultaat is een krachtige, echt Groningse huisstijl die Groningen laat stralen, voor iedereen die iets wil vertellen over Groningen.

Wat gaan we ervan zien?

Het nieuwe merk Groningen kan men nu overal tegenkomen, onder andere in de vernieuwde VVV die eind november als Groningen Store wordt geopend in het Forum Groningen, in de nieuwe campagne die in januari start en bedoeld is om de trots van de Groningers aan te wakkeren, in het gastvrijheidsprogramma rondom de bereikbaarheid in Groningen, in de viering van 75 jaar Vrijheid en in het nieuwe online toeristisch platform visitgroningen.nl.

Daarnaast zijn er al tientallen partijen bezig om het merk beter beleefbaar te maken zoals Founded in Groningen, Schoenenzaken, The Smooth Brothers, The Student Hotel en Hooghoudt. Ook gebruiken partijen als Groningen Conventions het nieuwe merk als startpunt voor het aantrekken van nieuwe congressen die de merkbeleving van Groningen versterken.

Marketing Groningen voert de regie over de beeldvorming, de merkbeleving en de marktbewerking van stad en ommeland vanuit dat gezamenlijke merkverhaal.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen