Internationaal magazine Monocle: ‘Groningen, the green machine’

Windmolens Eemshaven.
Windmolens Eemshaven.
Foto: © Kees van de Veen

‘Groningen is het hart van de groene revolutie, en iedereen mag het weten’ is te lezen in het internationaal gerenommeerde Monocle Magazine.

De november 2018 issue is een Netherlands Special en laat ‘de andere kant van Nederland’ zien. Groningen licht uit over de groene en digitale revolutie die hier momenteel plaatsvindt.

Samenwerking

De ‘Netherlands Special’ is tot standgekomen door een samenwerking van Marketing Groningen met Nederland bureau voor Toerisme en de citymarketing organisaties van Eindhoven en Rotterdam en met Monocle Magazine. Het thema van het magazine is ‘Discover the benefits of Dutch courage’.

Monocle is een zeer gerenommeerd internationaal magazine en wordt tien keer per jaar uitgebracht vanuit Londen. De oplage is meer dan 84.000 exemplaren per nummer, met 19.500 abonnees in de US, UK, Australië, Canada, Singapore, Duitsland, Hong Kong Portugal, Frankrijk en Italië. Monocle schrijft voor een wereldwijd publiek die op zoek zijn naar kansen en ervaringen buiten de nationale grenzen.

Groene leider, bloeiende IT start-ups, een top universiteit en hogeschool die uitblinkt in ondernemerschap

Groningen is volgens de Monocle leidend in de groene revolutie van Nederland. Hoe dat komt? De ondernemersmentaliteit is voelbaar in de gehele provincie en met een stijgende werkgelegenheid die 100 procent sneller is dan het landelijk gemiddelde draagt Groningen trots de bijnaam ‘Growningen’.

De drive voor deze innovatie ligt deels bij het jonge talent dat Groningen rijk is. Maar liefst 60.000 studenten bevolken de kennisinstellingen van Groningen. De Campus is de snelst groeiende van Nederland en brengt jonge getalenteerde ondernemers voort die zorgen voor een booming start-up omgeving in Groningen.

Samen met de ruimte en durf die er is om te experimenteren met nieuwe internet technologieën, zoals blockchain en cyber safety werkt Groningen hard aan de groene revolutie.

Het magazine is nog een maand lang verkrijgbaar in de winkels en via de website van Monocle.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen