Payt nieuwe hoofdsponsor FC Groningen

Foto: De Redactie

Het Groningse softwarebedrijf Payt is vanaf komend seizoen de nieuwe hoofdsponsor van FC Groningen.

De verbintenis is voor de komende twee seizoenen, met een optie op nog een derde contractjaar, meldt FC Groningen. Payt neemt de plaats op de FC Groningen-shirts over van huidig hoofdsponsor Essent na zes succesvolle jaren.

Het bedrijf Payt, met ook een vestiging in Amsterdam, is een echt Gronings bedrijf. Payt sponsort FC Groningen al sinds de oprichting met stoelen, uitingen op de dug-outs en als meest recente campagne shirtsponsoring op de rugzijde tijdens de halve finale en KNVB-bekerfinale van 2015.

Financiële afspraken

Payt betaalt voor het hoofdsponsorschap bij FC Groningen in het eerste seizoen een gegarandeerd bedrag van 1,1 miljoen euro en voor het tweede contractjaar 1,3 miljoen euro.

Beide jaarbedragen kunnen nog oplopen door diverse bonusregelingen. Hierbij zijn de sportieve prestaties van FC Groningen niet leidend, maar de groei van Payt als bedrijf, waarop FC Groningen met haar zakelijke netwerk invloed heeft.

Directeur Sander Kamstra van Payt noemt het hoofdsponsorschap bij FC Groningen dan ook een geweldige kans en uitdaging. “Ik spreek namens het hele team van Payt als ik zeg dat wij er bijzonder trots op zijn de nieuwe hoofdsponsor te kunnen en mogen zijn van FC Groningen.”

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen