Campagne: Glas in ’t bakkie. Vandaag voert Albert Heijn de Wijert aan de van Lenneplaan 99 actie voor glas scheiden.

Als het aan de ondernemer Willems van Albert Heijn de Wijert ligt, gaat er méér glas in de glasbak, meldt Platform De Wijert. Ondernemer Willems: “Met deze actie moedigen we onze klanten aan alle glas te scheiden. Want glas hoort in de glasbak. Alleen dan kan het hergebruikt worden.”

glas-in-het-bakkie

Glas in ‘t Bakkie
Het campagneteam van Glas in ‘t Bakkie, aanwezig bij Albert Heijn de Wijert, zal klanten actief wijzen op het belang en het gemak van glas scheiden.Glas mag namelijk voortaan mét dekseltjes en voedingsrestjes in de glasbak. ‘Leeg is schoon genoeg’, is het motto. Ook reikt het campagneteam gratis stevige tassen uit, waarmee het glas naar de glasbak vervoerd kan worden.

Nederlanders doen gemiddeld het niet slecht in Europa met glas scheiden. Jaarlijks zamelen we zo’n 350 miljoen kilo glas in uit huishoudens, dat is bijna 22 kilo per persoon. Wel zit bij het normale restafval nog eens 100 miljoen kilo glas. Jammer, want glas is 100% recyclebaar. Voor elke kilo glas uit de glasbak, kan met een minimum aan grondstoffen en energie weer een kilo bruikbaar glas worden gemaakt.

glas

“Afval scheiden staat hoog in het vaandel bij  Albert Heijn de Wijert”.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen