“Klachtenregen” over Beter Bed

Foto: Google Maps

De laatste tijd zijn er veel klachten over Beter Bed. Ook bij Radar komen de laatste tijd steeds meer klachten binnen over Beter Bed.

Het beddenconcern deed de clown en De slogan ‘Retteketet naar Beter Bed!’ jaren geleden al weg. Dat is ook beter door de stroom aan klachten.

Mensen klagen over de ‘slechte klantenservice’, die onbereikbaar is en wachten al weken en soms zelfs maanden op hun bestelling. Ook is er ‘onduidelijkheid rondom Track & trace-codes’. De grootste zorgen van deze klanten is het vooral niets meer horen over hun bestelling.

‘Communicatie schiet tekort’

Verschillende consumenten benaderden de afgelopen weken Radar om hun ongenoegen te uiten over Beter Bed, meldt de organisatie. Op de website staat de recensiers te lezen over het bedrijf. “Volgens mij mag hier wel actie op ondernomen worden (..). Sinds begin februari is het onbekend wanneer mijn bestelling wordt geleverd. Ik heb meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice. Zij kunnen echter niet aangeven wanneer mijn matrassen wél geleverd worden. Ik ben bang dat ik helemaal niets ontvang en dus ook mijn geld kwijt ben. Ik ben inmiddels ten einde raad.”

Uit eigen ervaring weet de redactie dat de communicatie ernstig tekort schiet in onbereikbaarheid of in de antwoorden die gegeven worden. Contact kan opgenomen worden telefonisch, whatsapp, facebook en e-mail. Via de telefoon hang je uren aan de lijn en als je uiteindelijk iemand spreekt, zetten ze je weer in de wacht. Het letterlijke antwoord, ‘we komen er begin volgende week op terug’.

Ook via de WhatsApp is geen succes. Na het stellen van je vraag, krijg je na twee dagen een antwoord met de vraag of je nog antwoord wilt hebben. Dan moet de klant ‘ja’ appen, vervolgens kunnen we constateren dat er weer geen reactie komt.

De klantvriendelijkheid en de kennis over het dossier van jou als klant is ook ver te zoeken.

Reactie Beter Bed

Volgens Radar laat woordvoerder Uneke Dekkers in een reactie weten dat het bedrijf graag wil toelichten waardoor de problemen zijn ontstaan en wat de winkelketen doet om deze op te lossen. ‘Sinds eind januari ondervindt Beter Bed problemen met externe pakketbezorgers. Het is algemeen bekend dat in de huidige periode met gesloten winkels de pakketbezorgers zwaar overvraagd zijn, waardoor veel winkels te maken hebben met leveringsproblemen en vertragingen. Dat is helaas bij Beter Bed ook het geval. Onze bezorgdienst en klantenservice zijn drukker dan ooit tevoren. Een gedeelte van bestellingen van klanten wordt normaal gesproken bij Beter Bed opgehaald en bij de klant geleverd door externe pakketdiensten.’

Inmiddels staat er een verklaring op de website van Beter Bed. Klanten zouden ook een e-mail hebben ontvangen. ‘De bereikbaarheid van onze klantenservice is daarnaast flink verbeterd. Zo hebben we extra medewerkers ingezet om de klanten zo snel mogelijk te woord te staan. Wij werken er hard aan om klanten de service te verlenen die ze van ons mogen verwachten en doen er alles aa n om de laatste van deze vertraagde bestellingen uiterlijk eind volgende week bij onze klanten te bezorgen. Wij bieden onze klanten onze excuses aan voor de vertragingen en mochten klanten toch nog vragen hierover hebben, dan vragen we hen contact op te nemen met onze klantenservice’, aldus de woordvoerder.

We hebben inmiddels uit eigen ervaring kunnen constateren dat de klantenservice nog steeds niet tot nauwelijks bereikbaar is en er tot op heden geen echte veranderingen zijn. Ook worden geen oplossingen geboden aan de klant.

(Bron: Radar en eigen ervaring van de Redactie)

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen